Agenda para el lunes 19 de febrero
06:45 am Reflexión Corazonista
Good morning!!! blessings.
Today we will work as follows:
Math: Topic: Place Values introduction- Vocabulary (ones- tens) Activity: Oral exercises in class
Matemáticas: Tema: Números en letras del 10 al 19. Actividad: Escribir en el cuaderno de matemáticas el nombre de los números del 10 al 19. Refuerzo de decena ubicación en tabla posicional y en el àbaco: Trabajo en el texto de lectura páginas 42 y 43.
SCIENCE: Ecosystems We will play at going to any place in the world, through a drawing they will capture the place they imagined. We will express the place we draw to our companions. We'll call these places ecosystems; we'll write a brief concept in the notebook. To finish we will use bond paper and make a presentation to the rest of the room in groups of 5 about our favorite ecosystem.
Lengua Castellana: Ruleta de palabras con las sílabas bla-ble-bli-blo-blu. Actividad en guía de trabajo con la identificación y relación de las sílabas. Actividad # 2 en la hoja salvavida del vocabulario 1.
INGLES: Lesson Grammar: It is and it is not, Students will write the lesson in their notebooks Activity Page 13 Exercise # 4 from Students book.
Art: Tema Trace the Lines, trabajo en el libro páginas 8-9. Trace the differents lines and trace the sloping lines. Vocabylary (fish, rocket, ball, flower, lines sloping, closed and curved) video inicial https://www.youtube.com/watch?v=hqZeWsUwRb0
SOCIALES: Evaluación sobre el tema Soy una persona Única y especial, estudiar páginas del libro 26-28